جنبش حوثي كنترل استان صعده يمن را در دست گرفت
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 3:0 :: نويسنده : مهدی پارسا

جنبش حوثي يمن اعلام كرد كه كنترل استان شمالي يمن را در دست گرفته است.

به گزارش فارس،‌ شبكه خبري "پرس‌تي‌وي " خبر داد كه جنبش حوثي‌هاي يمن اعلام كردند كه كنترل استان صعده در شمال يمن را در دست گرفتند.

منابع نظامي و قبيله‌اي در شمال يمن به خبرگزاري فرانسه گفتند: درگيري‌هايي سنگين ظهر يك‎شنبه بين ارتش يمن و اعضاي قبايل طرفدار علي عبدالله صالح با اعضاي جنبش الحوثي روي داد كه تا شب ادامه داشت و در جريان آن 20 نفر از دو طرف كشته شدند.

اين منابع گفتند: جنبش الحوثي توانست در جريان اين درگيري‌ها يك مركز راهبردي ارتش در ورودي استان "الجوف " در شمال يمن را به كنترل دربياورد و دو دستگاه تانك و چند خودروي نظامي را به غنيمت بگيرد.

يك منبع در قبايل يمن گفت: درپي اين امر، يك هواپيماي نظامي براي منهدم كردن خودروها و تانك‌هاي به غنميت گرفته شده به اين مركز اعزام شد اما اين هواپيما سرنگون و خلبان آن كشته شد.

مسئولان يمني روز يك‎شنبه گفته بودند كه "يك هواپيماي نظامي آموزشي بعد از برخورد با يك رشته كوه در استان الجوف سقوط كرده است ".

يك منبع نظامي به خبرگزاري فرانسه گفت: "اين مركز نظامي بسيار مهم است و كنترل ورودي استان الجوف و جاده راهبردي ارتباطي صنعا به مارب را با توجه به عبور محموله‌هاي گاز و نفت " به‏عهده دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه